Podvodníci opět na scéně

V první chvíli jsem chtěla toto vlákno (LV Shawl) smazat, ale pak jsem si uvědomila, že bych asi těžko hledala pregnantnější příklad prezentace nejrůznějších podvodníků a obchodníků parazitujících distribucí a prodejem padělků na známých značkách. Většina z nás ví moc dobře, jak poznat podobné nabídky na koupi zaručeně pravé Mony Lisy, ale třeba se krátká analýza bude někdy někomu hodit :-)

Začala bych kontaktem na pana obchodníka: lvczechrepublic@gmail.com. Předpokládám, že uživatelské jméno LV Czech Republic má vzbudit důvěru a snad i navodit dojem, že se jedná o oficiální kontakt na firmu LV (resp. její českou expozituru). No nezní to vzletně? LV Czech Republic! Budu jednat s českou pobočkou LV! Dojem ale trošku kazí doména za zavináčem. Gmail od Google je stejně jako třeba HotMail od Microsoftu freemailovou službou a schránku si zde může zřídit každý. Jedinou podmínkou je, aby uživatelské jméno již neměl registrováno někdo jiný. Stejné služby nabízí v našich luzích a hájích třeba Seznam nebo Centrum. Jenže uznejte sami, official-czech-lv-distributor@seznam.cz moc nezní, že?

Další (drobnou) nesrovnalostí je cena. V originálních buticích se částky za standardní šály pohybují někde mezi 8.000,- - 10.000,- Kč. A dobře víme, že se za tyto ceny také prodávají. Prodávají ve smyslu uskutečnění prodeje, nikoliv nabízení za tuto přemrštěnou cenu bez reálné šance na prodej. Co se stalo, že v tomto případě se LV dobrovolně zřekne skoro 3/4 příjmu a originální šál nabízí za 3.500,-? Nemá smysl dlouze spekulovat a vymýšlet hypotetické důvody pro tento krok, protože žádné takové důvody zkrátka neexistují. Nebo abych byla přesnější, neexistují pro skutečný LV. LV nemá se svými výrobky nic podobného zapotřebí. Koupě originálního výrobku od oficiálního distributora LV za 1/4 standardní prodejní ceny je stejně reálná jako třeba koupě zaručeně pravého BigMacu za necelou dvacku...

Pro odhalení takových podvodníků, jakým je třeba člověk skrývající se za adresou lvczechrepublic@gmail.com, si většinou vystačíme s jednoduchým pravidlem: Zdá-li se vám nabízená cena za zaručeně pravý originál pohádkově výhodná, uvědomte si, že jsme dospělí lidé a že pohádky vždy byly, jsou a budou jen pohádkami. A to platí jak pro ty s dobrým koncem, tak pro ty andersenovské.

Diana

Komentáře

:D